מתלמיד לנואם ב-90 ימים – תל"ן דיבייט

מתלמיד לנואם ב-90 ימים – תל"ן דיבייט

האם כל אדם יכול ללמוד את כישוריהם של הנואמים וה"דיבייטורים" הגדולים והמשפיעים ביותר?

והאם ניתן ללמוד זאת בגיל צעיר?

 

דר סגל, תלמידה חרוצה בכיתה ו', בביה"ס ברמת השרון, התחילה ללמוד בתכנית תל"ן דיבייט(תכנית לימודים נוספת) של חברת דיבייטים.

במהלך לימודי הדיבייטים נחשפה לתרגילים, מיומנויות, משחקים וכלים רבים בתחום הרטוריקה, המבוססים על המחקרים המתקדמים ביותר בארץ ובעולם בתחום השכנוע. כלים שאפשרו לה לצעוד קדימה ולפתח את אחת מהמיומנויות ההכרחיות ביותר במאה ה-21 – היכולת לנאום בפני קהל ולתקשר בצורה יעילה ומשכנעת.

דר התייחסה את לימודי הדיבייטים ברצינות ובחריצות רבה.

כבר בתחילת השנה לקחה חלק בתחרות בה יצגה את בית ספרה בפרויקט ייחודי לנואמים צעירים העונה לשם "הנואם הצעיר" שבחסות ארגון "רוטרי" ובהנחיית חברת דיבייטים.

דר השתתפה בתחרות בית ספרית כאשר היא מיישמת את הכלים החדשים שרכשה במסגרת לימודי התל"ן וזכתה להיות אחת מתוך שלושה תלמידים שייצגו את בית הספר בסדנא מתקדמת לנבחרת הנואמים של רמת השרון, שהועברה על ידי מדריך בכיר של חברת דיבייטים וכללה 20 נואמים ממרבית בתי הספר בעיר.

שם התקדמה שלב נוסף ואף בלטה בכוח הרצון ובנחישותה הרבה.

כה מהר דר מצאה עצמה מתמודדת בתחרות חצי גמר וגמר של נואמי נבחרת העיר, כאשר היא זוכה בהתרגשות רבה במקום הראשון ברמת השרון.

מהמקום הראשון ברמת השרון עלתה דר לתחרות אשכולית של הנואם הצעיר שכללה נואמים מנצחים שהתחרו מבין 39 בתי ספר שונים ומאות תלמידים וזכו לייצג ערים רבות באזור המרכז, וביניהם רמת גן, הוד השרון, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא ועוד.

התחרות הייתה קשה, מרגשת ודרשה תעצומות נפש ואימונים רבים, שכן כתפיה של הילדה בת ה- 11 נשאו אחריות רבה – לייצג את העיר שלה בכבוד.

דר נאמה נאום חוצב להבות בן 4 דקות אודות "חסרונותיהם של אפליקציות (יישומונים) בטלפון" ולימדה אותנו רבות אודות ה"המהפכה הסלולרית" שנמצאת בעיצומה בתקופה זו. היא נאמה כאשר היא סוחפת אחריה את הקהל ומסבה עונג רב למשפחתה ולחבריה שישבו בקהל. לאחר שלוש שעות של מתח, דר עושה זאת וזוכה במקום 1 בכל המחוז!

הייתה זו התרגשות גדולה שהקנתה לה מקום בתחרות הארצית שכללה 16 מהנואמים הצעירים הטובים בארץ והתרחשה כשבועיים לאחר מכן.

דר, נערה שעד לא מזמן הייתה רגילה לדבר בפני קומץ מצומצם בלבד של אנשים הפכה לנואמת צעירה ומבטיחה שכובשת במות בלהטוטי מילים.

רוצים לשמוע עוד כבר עכשיו?
התקשרו אלינו לטלפון הישיר:

אלירה בן אריה - 054-6658103


רוצים לקרוא עוד?
בבקשה:

בשבועיים שלאחר התחרות דר התאמנה מידי יום ביומו, שיננה והדגישה מילים, התאמנה על שפת גוף ותיבלה את נאומה בהומור, חינניות וברגעי מתח קצרצרים כפי שלמדה.

היום הגדול הגיע, התחרות הארצית.

מבין כ-15,000 תלמידים ברחבי הארץ שהשתתפו בפרויקט הנואם הצעיר והתחרו בדיבייטים רבים, עלו 16 מתחרים להתחרות על שלשת המקומות הראשונים והיוקרתיים בארץ שיכריזו עליהם רשמית כנואמים מובילים וכפי הנראה ישנו את חייהם לבלי הכר.

המתחרה הראשונה עלתה ונאמה באופן מרשים, אחריה נואם נוסף ועוד אחד… דקות ארוכות של מתח אחרי לילות ללא שינה ולפתע זה הגיע, מזמינים את דר לעלות לבמה ולתת את ה"דיבייט" שלה.

אלו היו 4 דקות ו-4 שניות שעברו בזריזות תוך כדי התרגשות רבה. הנאום יצר מתח רב בקהל ולאחריו תשואות רבות. כשירדה דר מהבמה, עיניהם של מאות הצופים נשואות אליה. הקהל ניראה מחויך. כשהתיישבה דר בין שאר הנואמים היא זכתה למילים חמות ואוהדות.

למרות שעדין לא ידענו באיזה מקום תזכה דר, התחושה הייתה שכבר ניצחה. עצם הנוכחות במעמד המרגש, הדרך שעברה והשינוי בביטחונה העצמי, הנחישות וההתמדה שליוו אותה, ללא ספק מהווים ניצחון!

השופטים התכנסו לכמה דקות לשכלול נקודות, דקות שנמשכו נצח.

אחרי כ-15 דקות ארוכות הזמינו השופטים את כלל המתחרים לבמה והכריזו על המנצחים.

דר, שלא מזמן התחילה ללמוד בכיתה תל"ן דיבייטים, היא היום סגנית אלוף הארץ בדייבייט לצעירים!

מבין 15,000 מתחרים זכתה דר במקום שני בארץ! התרגשות רבה, דמעות של אושר. תחושת ניצחון. בתהליך קצר של כשלשה חודשים הפכה דר מתלמידה מהשורה לנואמת גדולה.

הוריה של דר מספרים שלימודי הדיבייטים השפיעו עליה בתחומים רבים נוספים. השיפור בביטחונה העצמי והאמונה העצמית הצעידה אותה אל קדמת הבמה בתחומים נוספים בחייה, כמו הפן הלימודי, החברתי, הרצון להתנדב לפרויקטים שונים נוספים ותחושת המסוגלות הם רק חלק מהכלים והיכולות שצברה.

יש לי תחושה שאנחנו עוד נשמע עליה.

תכנית תל"ן דיבייט של חברת דיבייטים נלמדת בעשרות רבות של בתי ספר והיא שלב הכרחי בהתפתחותו של כל תלמיד. יצוין כי גם בארצות הברית נלמדים שיעורי דיבייט כבר מכיתה א' כחלק אינטגרלי מתכנית לימודי החובה בכלל בתי הספר.
ומה עם הילד שלכם?

בייחוד בעידן בו עיקר התקשורת מתבצע באמצעות מסך הסלולר ובשל כך מרבית התלמידים מוצאים עצמם ללא מיומנויות הכרחיות אלה.

דווקא בגילאים צעירים כאשר המוח עדין "גמיש" – זה הזמן הכי טוב להתחיל.

אנחנו כאן כדי לספר לכם עוד, על חשיבות תחום זה עבור ילדיכם.

לפרטים ותיאום פגישה
ללא תשלום וללא כל התחייבת
אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:

אלירה בן אריה - 054-6658103

דילוג לתוכן