מועדון דיבייט

מועדון דיבייט

לעיתים פעילות הדיבייט חוברת לרעיון מוטעה ש"דיבייט" הוא עימות בין אנשים, מעין מאבק מניפולטיבי של שכנוע אינטלקטואלי בו כל צד מבקש להביס את המתחרים, כשלמעשה מהות המפגש ומטרתו של הדיבייט היא שונה לחלוטין. משמעותם של מפגשי הדיבייט היא לאפשר מפגש פורה בין אנשים סקרנים ולאפשר שיח והצהרת כוונות מכבדת המושתת על ידע, חקירה כנה ו'אני –מאמין' של כל אחת מהקבוצות או האינדיבידואלים השונים המרכיבים אותה. מפגשי הדיבייט הם בראשונה הזדמנות לחבור לאנשים ולפגוש את רעיונותיהם מתוך מוכנות להביט אל החדש או הלא מוכר. בסיס זה של מפגש בין אנשים, שכלול יכולת הביטוי, והצגתם של רעיונות רלוונטיים נותנת למועדוני הדיבייט השונים את משמעותם וחשיבותן. מועדון הדיבייט שהוא קונספט עדכני משולב בבתי ספר מובילים ברחבי העולם ומקנה פלטפורמה חשובה לפיתוח חשיבה אנושית במיטבה לצד שכלול איכויות המאפשרות מפגש בין אנשים שונים ותפיסות עולם צבעוניות.

מלבד פיתוחם של כישורים חשובים כמו:

  • יכולות חשיבה אנליטיות
  • יכולות לחשיבה ביקורתית
  • יכולות פרזנטציה: שפת גוף, יכולות וורבליות.
  • חקירה- ומהימנות אינפורמטיבית
  • ארגון מידע אפקטיבי ועוד..

מפגשי מועדון הדיבייט יוצרים מרחב אנושי בו חשיבותה של הקשבה, סובלנות והיכולת להכיל תפיסות שונות מהווים חלק חשוב באיזון העדין שבין אנושיות, רגישות, ושיקול דעת ביקורתי.  גישות, רעיונות, ודרכי ניתוח של הקיים הם שער דרכו חברי המועדון עוברים ומתנסים ומקנים למפגש איכות של שיתוף וסקרנות, מכאן שבבתי ספר ברחבי העולם כמו גם במגזר הפרטי מתנהלים מועדוני דיבייט ומקיימים מפגשים סדירים בהם הלימוד והעשרה לצד החיברות יוצרים קהילות של אנשים חוקרים. המועדונים השונים כמו מועדוני המכללות של הרווארד, סטנפורד ורבים נוספים נפגשים גם הם לתחרויות שונות ובכך מרחיבים את רשת החשיבה והשיתוף. המועדונים השונים נפגשים, מציגים את משנתם וממושבים על פי קריטריונים הנוגעים לאיכויות שנלמדו. המפגשים הם סמל לחשיבה ולאיזון הנפלא שבין שונות למותאמות, דעת ורגישות, אוטונומיה אישית לצד שיתוף פעולה של קבוצה.

מועדון הדיבייט הוא הזדמנות לגעת בצורה סקרנית בנושאים השונים שיוצרים את מציאות היום יום של כולנו, זאת מתוך המפגש והקהילה של חבריה שנהנים לא רק מהכלים שנלמדים, אלא גם מהשיתוף והחברות שהם בסיס מרכזי בתהליך הלמידה וההצגה. חברתנו חברת "דיבייטים" עוסקת בתהליכים אלה של הקמת פלטפורמות קבוצתיות ותהליכי למידה לצד ארגון האירועים השונים בהם הנושאים הרלוונטיים מוצגים ובהם הקבוצות השונות או המועדונים השונים נפגשים.

ליווי מועדון הדיבייט ע"י חברת דיבייטים מיועד למועדוני דיבייט שפועלים באוניברסיטאות, מכללות, חברות וארגונים וכמובן פעילות ענפה שמתרחשת בבתי הספר השונים הכוללים תיכונים, חטיבות ביניים, ויסודיים.

הליווי של המועדון תורם רבות לחברי המועדון שמקבלים כלים מתקדמים בתחום הרטוריקה ובנוסף לארגון אליו המועדון משתייך שזוכה להכרה, פרסים, גיבוש, יחסי ציבור ועוד.

קישורים שונים בנושא:

מועדוני הדיבייט ומשמעותם (האגודה הבין לאומית לדיבייט)

מועדון הדיבייט של ביה"ס סטנפורד

קבוצת דיון פרלמנטרי באוניברסיטת הרווארד – Parliamentary Debate at Harvard

 

 

לפרטים ותיאום פגישה ללא תשלום וללא כל התחייבות

אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:
אלירן בן אריה - 054-6658103
שני קמחי - 054-5469442

דילוג לתוכן