חשיבותו של תל"ן דיבייט לתלמיד

חשיבותו של תל"ן דיבייט לתלמיד

למה לבחור תל"ן (תכנית לימודים נוספת) דיבייט של חברת "דיבייטים"?

התלמידה שניצחה את הפחד:

הדרך הטובה ביותר להמחיש את השפעת תל"ן דיבייט היא להשתמש בעובדות אמתיות מחייהם של התלמידים עצמם.
זכור לי סיפור הצלחה מדהים, אחד מיני רבים, אבל הוא הצליח לגעת בי במיוחד.

מרבית התלמידים שלומדים את תכנית "דיבייטים ורטוריקה" מתחילים את התכנית ללא ניסיון קודם, חלקם מביאים עימם כישורי ביטוי גבוהים, חלקם פחות, חלקם בעלי ביטחון עצמי וחלק ביישנים, היופי והעצמה של תכנית דיבייטים ורטוריקה היא ביכולתה לפנות לכלל התלמידים בעת ובעונה אחת.

בתחילת שנת הלימודים תשע"ו זכינו ללמד באחד מבתי הספר שבאזור המרכז, בכיתה חדשה שטרם השתתפה בתכנית דיבייטים שנתית. אותה כיתה מנתה כ-36 תלמידים וכאחד מתרגילי הפתיחה, נדרשו התלמידים לעלות ולהציג את עצמם באופן ייחודי אך פשוט יחסית. הם עלו בזה אחר זה ונהנו מהמעמד שמאפשר להם לבוא לידי ביטוי. באותו תרגיל זכורה לי תלמידה אחת מיוחדת. אותה תלמידה עלתה לקדמת הכתה. המדריך זיהה על פי שפת הגוף שלה את המבוכה שאחזה בה ומיהר לעמוד לצדה. כשנעמדה אל מול הכיתה היא החלה לגמגם, להסמיק, להתבלבל ולא הצליחה להוציא הגה מפיה. המדריך, שהבחין בדמעות המבוכה שעולות מגרונה, פנה אליה ברכות ואמר שהיא יכולה לשבת וכשתרגיש מוכנה הוא ישמח להעלות אותה שוב.


בזכות האווירה שיצר המדריך בכיתה, זכתה אותה תלמידה לתמיכה, אהדה וחיזוקים שקיבלה מהמנחה ומכלל תלמידי הכיתה. התלמידה ירדה מקדמת הכיתה בתחושה חיובית למרות ההתרגשות ובאותו רגע קיבלה החלטה -לא לוותר! היא החלה בתהליך הדרגתי, במהלכו למדה להתגבר על הביישנות ועל חוסר הביטחון שהפך אט-אט לביטחון הולך וגובר.

היא המשיכה להשתתף וליהנות משיעורי הדיבייטים לאורך אותה שנה, התפתחה, התחזקה, צברה כלים רבים והכי חשוב, האמינה בעצמה. להפתעת כולם, לקראת סוף אותה שנת הלימודים, היא התגלתה כנואמת מוכשרת וכלהטוטנית מילים אמתית.
לקראת סיום השנה, התלמידה כבר נאמה נאומים רהוטים ומרתקים באורך של 5 דקות ויותר כשבקהל צופים בה 200 הורים וילדים בקשב רב ומוחאים לה כפיים בהתלהבות בסוף הנאום.

כחלק אינטגרלי משיעורי הדיבייטים לומדים התלמידים כיצד להשתחרר ממסך הביישנות. וברגישות ובנחישות הם מאפשרים לתת לכישורי הביטוי שלהם לפרוץ החוצה, לומדים אט-אט להתגבר על הביישנות, נותנים דרור לכישורי הביטוי הקיימים בהם ומטמיעים כישורים חדשים הנלמדים בצורה דינמית ומאתגרת והופכים להיות חלק ממי שהם.

רוצים לשמוע עוד כבר עכשיו?
התקשרו אלינו לטלפון הישיר:
אלירן בן אריה - 054-6658103
שני קמחי - 054-5469442

רוצים לקרוא עוד? בבקשה:
קצת עלינו ועל התכנית הייחודית:

ל-מנת לשמור על רמת ידע גבוהה ביותר, חברת "דיבייטים" מתעדכנת באופן תדיר בתכנים ובמחקרים המגיעים הישר מהאוניברסיטאות הגדולות בעולם בתחום התקשורת הבין אישית. אנו יוצרים ומפתחים קורסים, הרצאות ותכניות לימודים עשירות ואיכותיות המספקות לתלמידים כלים תאורטיים ומעשיים. אנחנו מאמינים בהתאמה מדויקת של כל תכנית לגיל ולקבוצה אותה אנו באים להעשיר ועושים זאת תוך בקרת איכות חסרת פשרות. מדריכי חברת “דיבייטים” ומנהליה חיים ונושמים את עולמות התקשורת הבין אישית והרטוריקה ועושים את עבודתם מהלב ומהנשמה על מנת לשמור על רמת ההדרכה הגבוהה ביותר.

תכנית הדיבייט של חברת “דיבייטים” מיועדת לבתי-ספר, לאוניברסיטאות ולמקומות עבודה והן מורכבת ממפגשים פרונטליים, קורסים בסיסיים וסדנאות שנתיות הכוללות מספר מפגשי שיא לאורך השנה, כמו תחרויות הדיבייט. המפגשים משלבים תכנים תאורטיים מבוססי מחקרים לצד התנסות מעשית במסגרתה רוכשים משתתפי התכנית ידע וכלים לתקשורת נכונה.

ומשהו קטן וחשוב לסיום: לכל המדריכים של חברת דיבייטים יש את הניצוץ של אהבת המקצוע בעיניים וכידוע, כשאדם אוהב את המקצוע בו הוא עוסק, הוא גם עושה את מלאכתו על הצד הטוב ביותר. עד כה עשרות רבות של בתי ספר פתחו את שעריהם בפנינו והעובדה שמרביתם מגיעים מהמלצות מפה לאוזן שעוברות בין מנהלי בתי הספר מעידה עד כמה הקורסים האלה יעילים ומוצלחים.

  • התכנית מאושרת על ידי משרד החינוך – מאגר תכניות חינוכיות, תכנית מס' 2345.
  • התכנית מקדמת את ערכי המתנ"ה (יסודי), תשע"ז, של משרד החינוך, המינהל הפדגוגי.

לפרטים ותיאום פגישה ללא תשלום וללא כל התחייבות
אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:
אלירן בן אריה - 054-6658103
שני קמחי - 054-5469442

דילוג לתוכן