אקדמיה

אקדמיה

קורס דיבייט – חלק בלתי נפרד ממסלול הלימודים באוניברסיטאות המובילות בעולם 

ומה הפלא? זכייה בתחרות דיבייט מעלה את קרנה של האוניברסיטה שסטודנטים מטעמה נשלחו לתחרות. בארצות הברית למשל, בכל אוניברסיטה חיים ונושמים את  לימוד תורת הנאום, הדיבייט והרטוריקה. מסתבר שמעבר להילה הפרסומית הגדולה, יש בלימוד ובשליטה בתחומים אלה תרומה גדולה להישגי הסטודנטים. מיד נפרט. יתרה מזאת, קורס דיבייט וריטוריקה הנערך לסגל המרצים משדרג את כישורי ההוראה שלהם והופך אותם למרצים מבוקשים בקרב הסטודנטים. מרצים מרתקים זו עוד תרומה נאה לתדמית החיובית של מוסד אקדמי .

הנה כמה תמורות מהן נהנים בוגרי קורס הדיבייט שלנו:

  1. חשיבה עצמאית ויכולת ניתוח נתונים בצורה הגיונית.
  2. פיתוח כישורי הקשבה פעילה וחדות הבחנה בין עיקר לטפל.
  3. העצמת בטחון עצמי, מהירות חשיבה ותגובה.
  4. מיומנויות ניהול משא ומתן.
  5. יכולות כיבוש קהל בעזרת כושר ביטוי סוחף ודרך הצגת טיעונים.
  6. התנסחות בהירה ויכולת שכנוע.
  7. התמודדות עם מתנגדים, טיעוני התנגדויות ושבירת מחסומים.
  8. שליטה בתורת הנאום, הצגת פרזנטציות ועמידה בפני קהל.

זה טוב למוסד האקדמי, זה מעולה לסטודנט!

כל מוסד אקדמי היה שמח להתגאות בסטודנטים שיוצאים את שעריו עם יכולות אלה. ועדיין, נכון להיום, תחום הריטוריקה והדיבייט (אמנות הנאום והשכנוע) במוסדות האקדמיה הישראלית רק מניץ שורשים ראשונים.

בחלק מהמוסדות האקדמים מאמצים את הנהוג בעולם כולו: נותנים הכרה אקדמית לקורס הדיבייט ואף מעניקים נקודות זיכוי אקדמיות לבוגריו. אחרים משאירים את לימוד הדיבייט ואת ההכנות לתחרות דיבייט לטיפולן העצמאי של אגודות הסטודנטים.

כך למשל, אם אגודת הסטודנטים מחליטה להתארגן לתחרות דיבייט, הנציגים הנבחרים לתחרות מתכוננים בכוחות עצמם תוך השחזת כישוריהם הטבעיים. ואולם, הנתון המחקרי מראה שרק 1 מתוך 30 הוא נואם מעולה באופן אינטואיטיבי ללא רכישת הכלים הנלמדים בקורסי הדיבייט. אנו מציעים לכם לשלב קורסים אלה במערך קורסי הבחירה של הסטודנטים.

מדוע דווקא "דיבייטים"?

נתחיל דווקא בטיעון רגשי – אהבת המקצוע. ואין בטוחה גבוהה יותר לאיכות הלימוד מאשר מקצוען שמגיע לעבודתו עם חיוך טעון באנרגיה חיובית.

מעבר לכך – התמקצעות בתחום והבנת הצורך והחשיבות של פיתוח כלי תקשורת בין אישית בכל תחומי החיים בכלל ובתחום האקדמי בפרט: לימודי תקשורת, משפטים, מדעי החברה, מנהל עסקים… הם הבסיס לגיבוש תכנית קורס דיבייט עשירה ואיכותית המספקת כלים פרקטיים ותאורטיים בתחום הרטוריקה, אמנות הנאום, כושר ביטוי ועמידה מול קהל.

הקורסים שלנו

מאחר והקורסים שלנו בתחומי התקשורת הבין אישית, אמנות הנאום והרטוריקה מתפרסים על מגוון קהלים – החל מילדי כיתה ג', דרך חטיבות הביניים, התיכוניים, האקדמיה והעסקים – אנחנו לא עובדים בתבניות אלא מקפידים על התאמת התכנית ובניית סילבוס על פי  גיל משתתפים, הכשרתם, המוסד בו הם לומדים, עיסוקם והצרכים שלהם, וכל זאת תחת בקרת איכות גבוהה ומתמשכת.  

מדריכי חברת “דיבייטים” ומנהליה חיים ונושמים את עולמות התקשורת הבין אישית והרטוריקה וזה ניכר באופן עמידתם ובדרך בה הם מעבירים את הקורסים. תכנית הדיבייט מורכבת ממפגשים פרונטליים, הפעלה חווייתית ומפגשי שיא לאורך הסמסטר כמו תחרויות דיבייט ועוד. עוד פרטים?

דיבייטים מתארחים אצל פאולה וליאון בערוץ 12

לפרטים ותיאום פגישה ללא תשלום וללא כל התחייבות
אתם מוזמנים להתקשר אלינו ישירות:

אלירן בן אריה – 054-6658103

דילוג לתוכן